Een mooie en website staat niet gelijk aan een goede website

Een goede website is namelijk een website die doet wat hij moet doen. Namelijk; verkopen, overtuigen en informeren. Een bezoeker moet ten alle tijden weten wat jij doet, wat je te bieden heb en wat hij moet doen om te krijgen wat hij wil.

Een goede website is namelijk een website die doet wat hij moet doen

Het draait om de bezoeker, niet om wat de designers mooi vinden en dat is direct een van de grootste valkuilen bij webdesigners.
Let daarom op de ervaring van de ontwerper op het gebied van websites. Wat voor een soort website heeft de ontwerper zelf en wat voor een soort websites staan er in zijn of haar portfolio? Kijk daarbij voornamelijk naar de functionaliteit van de website en laat je niet overdonderen door grafisch geweld. Het komt vaak voor dat een communicatiebureau een geweldig website ontwerpt maar dat deze in de praktijk minder geschikt is voor de eindgebruiker.

Je website kan nog zo mooi en ooooo zo functioneel zijn; als niemand hem kan vinden, heeft hij geen waarde en sla je de plank mis. De eerste check is dan ook of je website goed vindbaar is in de zoekmachines. In Nederland is dat met name Google met 89%, wij doen dit standaard na het opleveren van de website.